Pimiöryhmä marraskuussa: Caffenol-kehitys

Kotitalouden aineksista voi hyvinkin valmistaa kehitettä: Caffenol on pikakahvista, pesusoodasta ja askorbiinihaposta (C-vitamini) sekoitettava vaihtoehtoinen kehite. Marraskuun pimiöillassa valmistetaan ja kokeillaan kehittämistä caffenolilla.

Osallistujilla on mahdollisuus kehittää oma mustavalkofilminsä Caffenolilla. Näistä pyydetään ilmoittamaan etukäteen, jotta voimme arvioida kokonaismäärän. Ilmoittaudu siis mukaan Pimiöryhmän fb-ryhmässä Pimiöryhmän fb-ryhmässä tai sähköpostilla pimioryhma@kameraseura.fi.

Huom! Tässä demossa käytettävä seos Caffenol-C toimii parhaiten hitaille ja keskiherkille filmeille eikä sitä suositella filmeille, joiden herkkyys on yli 400. Tämä kannattaa huomioida jos haluat tuoda oman filmin ja kehittää sen.

Tapahtuman kuvat: Matias Eertola

Caffenol-kehitykseen tarvitaan pikakahvia, soodaa ja C-vitamiiniä. Kuva: Matias Eertola

Alkaa: 20.11.2023 - 18:00
Loppuu: 20.11.2023 - 21:00