Paneelikeskustelu – Alastomuus valokuvassa

Kameraseura käynnistää paneelikeskustelujen sarjan, jossa pohditaan valokuvauksen ja valokuvan esittämisen eettisiä näkökulmia. Mitä kaikkea olisi hyvä huomioida? Tulisiko jotain kenties muuttaa vastaamaan nykyistä eettistä keskustelua muutenkin? Luvassa on keskustelua ajankohtaisista aiheista monista eri näkökulmista. Tilaisuudet ovat avoimia myös muille kuin Kameraseuran jäsenille, ja tilaisuutta on mahdollista seurata myös etänä. Ilmoittautumiset ennakkoon.

Vuoden 2023 paneelikeskustelujen teemat:

ti 16.5.2023 Alastomuus valokuvassa, linkki etäyhteyteen
ma 11.9.2023 Luontokuvaus (siirtyy -> 7.12.2023, ilmoittautuminen avataan myöhemmin)
ma 13.11.2023 Katukuvaus (siirtyy -> 8.4.2024, ilmoittautuminen avataan myöhemmin)

Alastomuus valokuvassa 16.5. klo 18:00

Panelisteina

• Jussi Aalto, valokuvaaja, valokuvauksen opettaja, valtion valokuvataiteen palkinnon saanut pitkän linjan Kameraseura-aktiivi, joka on vetänyt mm. nudekuvaustyöpajoja.
  • Harri Kalha, kuvataiteilija, taidehistorioitsija, joka on tutkinut mm. visuaalista kulttuuria ja sukupuoleen liittyviä kysymyksiä.
  • Tero Puha, valokuvataiteilija, palkittu valokuvaaja, joka on mm. esitellyt miehistä kehokuvaa intiimisti julkaisussa Intiimi valo : Intimate Light.
  • Sonja Siikanen, inklusiivinen valokuvaaja, joka tekee mm. boudoir-kuvauksia panostaen työssään turvallisen tilan luomiseen.

Paneelia on mahdollista seurata myös etänä – ilmoittaudu alla viimeistään 14.5., jotta saat linkin paneelipäivänä.

Pyydämme myös paikalle saapuvia ilmoittautumaan, sillä tilaa on rajatusti.

Onko mielessäsi kysymys, josta toivoisit panelistien keskustelevan? Ilmoittautumislomakkeella on tila tällekin. Poimimme kysymysten joukosta erilaisia teemoja käsiteltäväksi illan aikana.

Ilmoittautuminen on päättynyt, liity mukaan Teams-yhteydellä tästä. Yhteys avataan klo 17.45.
Lisätiedot:  jasenpalvelut (at) kameraseura.fi.
Kokoustila on täynnä.

Ilmoittautuminen syksyn paneeleihin avataan erikseen myöhemmin.

Muutokset ohjelmaan mahdollisia.

Kuva: Jussi Aalto