WEB – Lintukuvaajan tekniikat ja vinkit, osa 1. To 18.4. klo 18–20

Ajankohta: To 18.4. klo 18.00–20.00. Illan luento-osuus on noin 1,5 tuntia, jonka jälkeen/ohessa on varattu aikaa myös kysymyksille ja keskustelulle.

Paikka: Teams-etäyhteys – kaikki eri puolilta Suomea ovat tervetulleita mukaan!

Hinta: 20 euroa. Kameraseura ry:n ja SKsL:n jäsenet sekä Kamera-lehden tilaajat 15 €, alle 25v nuoret 10 €.

Ilmoittaudu ja maksa kurssimaksu etukäteen verkkokaupassa.

Ilmoittaudu webinaariin täällä.

Haluatko liittyä Kameraseura ry:n jäseneksi ja hyödyntää jäsenalennuksen? Liity nyt: http://www.kameraseura.fi/liittymislomake/.

KURSSIN SISÄLTÖ

Kuvausasetukset ja –vinkit lintukuvauksessa, osa 1 – illan aikana käydään läpi:

Perusasiat kameran käytöstä

• Suljinaika, aukko, ISO-arvo
  • Lintukuvaajan kalusto
  • Tarkennusvaihtoehdot

Kuvausasetukset ja –vinkit lintukuvauksessa

• F-arvo – miten aukko vaikuttaa kuvan lopputulokseen
  • Suljinaika – eri tilanteita – eri suljinaikoja
  • ISO-arvo – milloin nostaa ISOa, milloin hidastaa suljinaikaa, kun valo ei riitä.

Täydennä osaamistasi ja katso Mian webinaareista myös:

OPETTAJA

Mia Surakka on tamperelainen ammattivalokuvaaja ja lintukuvaukseen erikoistunut luontokuvaaja. Kuvillaan hän haluaa tuoda esille luonnon kauneutta ja monimuotoisuutta. Linnut ovat erityisen kiinnostavia kuvauskohteita, koska ne ovat ilmeikkäitä ja niiden käytöksen seuraaminen on kiehtovaa.

Mia kirjoittaa Kamera-lehteen lintukuvausaiheisia artikkeleita, ja kouluttaa sekä webinaarien että workshoppien muodossa sekä esiintyy luontokuvaustapahtumissa.

Alkaa: 18.04.2024 - 18:00
Loppuu: 18.04.2024 - 20:00