ETÄKURSSI – Kuva ja kerronta – mitä haluat kertoa kuvillasi? Ke 6.3. klo 18–21

Ajankohta: Ke 6.3. klo 18.00–21.00. Illan luento-osuus on noin 2 tuntia, jonka jälkeen/ohessa on varattu aikaa myös kysymyksille ja keskustelulle.

Paikka: Teams-etäyhteys – kaikki eri puolilta Suomea ovat tervetulleita mukaan!

Hinta: 20 euroa. Kameraseura ry:n ja SKsL:n jäsenet sekä Kamera-lehden tilaajat 15 €, alle 25v nuoret 10 €.

Ilmoittaudu ja maksa kurssimaksu etukäteen verkkokaupassa. Ilmoittaudu webinaariin täällä.

KURSSIN SISÄLTÖ

Tarinallisuus liittyy kaiken tyyppisiin kuviin.

Kuvien tarina voi olla todellisuuspohjainen tai fiktiivinen. Opettelemme lukemaan kuvia ja hakemaan niiden tarinoita. Hyvä kuva puhuu. Se voi sisältää vihjeitä, jolloin katsoja voi kehittää omanlaisensa tarinan, tai kuvilla voi kertoa valmiin tarinan.

Katsomme paljon esimerkkikuvia ja haemme tapoja, joilla kuva saadaan kertomaan enemmän. Tutkimme, mitkä kaikki tekijät vaikuttavat tunnelmaan. Miten saamme katsojan pysähtymään kuvan luo ja tarkastelemaan sitä lähemmin.

Opettaja

Kurssin vetää Marjut Korhonen, joka on itse pitänyt useita yksityisnäyttelyjä sekä osallistunut moniin ryhmä- ja yhteisnäyttelyihin. Marjutin omat työt ovat taidekuvia, digigrafiikkaa ja rakennettuja fantasiakuvia. Hän toimii Helsingin Kameraseuran näyttelykuvaajien vetäjänä, kirjoittaa Kamera-lehden blogia ja on saavuttanut Suomen Kameraseurojen Liiton eminenssikuvaajan arvon, kansainvälisen EFIAP/p (platina) ja pohjoismaisen NFFF:n platinatason arvomerkit.19

Alkaa: 06.03.2024 - 18:00
Loppuu: 06.03.2024 - 21:00