LÄHIKURSSI – Kirjansidonnan alkeet valokuvaajille, su 24.3. klo 10–17

Ajankohta: Sunnuntai 24.3.2023 klo 10.00–17.00.

Paikka: Kameraseuran tilat Kaapelitehtaalla, Tallberginkatu 1, B-rappu, 4. krs. Helsinki (ks. saapumisohje)

Hinta: 90 euroa, Kameraseura ry:n ja SKsL:n jäsenet sekä Kamera-lehden tilaajat 77 euroa, alle 25-vuotiaat nuoret 45 euroa. Hinta sisältää kurssilla käytettävät materiaalit.

Kurssille otetaan korkeintaan 12 osallistujaa.

Ilmoittaudu ja maksa kurssimaksu etukäteen verkkokaupassa. Ilmoittaudu täällä.

Haluatko liittyä Kameraseura ry:n jäseneksi ja hyödyntää jäsenalennuksen? Liity nyt: https://kameraseura.fi/liittymislomake/.

KURSSIN SISÄLTÖ

Valokuvaajat ovat kautta aikojen kertoneet kuvistaan kirjojen avulla ja kirjat ovatkin yksi valokuvataiteen keskeisiä esittämistapoja.

Tällä kurssilla opit kirjansidonnan perustaitoja, joiden avulla voit luoda omia kirjojasi ja hyödyntää opittua tietotaitoa monenlaisiin kirjaprojekteihin.

Sidomme kurssilla tyhjäsivuisen kovakantisen kirjan, jossa opit perustietoja kirjan rakenteesta, erilaisista materiaaleista ja työkaluista. Opit ymmärtämään paperin käsittelyn perusteet, kuten taittamisen sekä paperin ja kansipahvien kuitusuunnan merkityksen ja erilaisten materiaalien liimauksen.

Kurssilla opitaan kirjansidontaa demonstraation ja käytännön harjoittelun kautta.

Et tarvitse ennakkotietoja ja taitoja, ja kaikki tarvittavat työkalut annetaan kurssin ajaksi käyttöösi.

OPETTAJA

Riikka Kassinen
Olen saanut koulutukseni Englannissa Surrey Institute of Art & Design yliopistossa valokuvataiteen linjalla, jossa valokuvataiteen kirjoihin perehdyttiin osana kurssia. Kirjansitojan peruskoulutusta olen saanut työskennellessäni Kirjansitomo Shepherds Bookbinders & Falkiner Fine Papers kaupan yhteydessä Lontoossa, jossa opin myös erilaisista taidepapereista ja kaikesta kirjansidontaan liittyvistä materiaaleista ja tarvikkeista. Olen opettanut kirjansidonnan alkeiden kursseja niin Shepherdsillä kuin myös eri yliopistoissa Englannissa valokuvataiteen linjoilla viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Alkaa: 24.03.2024 - 10:00
Loppuu: 24.03.2024 - 17:00