Kilpailusäännöt ja -kalenteri

Kun jätät kuvia kilpailuihin, muista tutustua kilpailusääntöihin, joissa kuvaohjeiden lisäksi kerrotaan mm. mitä kuville tapahtuu kilpailun jälkeen ja millaisia kuvankäyttöoikeuksia annat Kameraseuralle.

KILPAILUKALENTERI 2024

Vuoden ensimmäisten valokuvakilpailujen myötä käynnistyy aina kisailu Vuoden kuvaaja -tittelistä. Eniten pisteitä kalenterivuoden aikana Kameraseuran virallisissa kilpailuissa kerännyt kameraseuralainen on ”Vuoden Kuvaaja”. Vuoden Kuvaajalle myönnetään ”Vuoden Kuvaaja” – merkki aina seuraavan vuoden keväällä vuosikokouksen yhteydessä.

Vuoden 2024 kilpailukalenterissa näet kilpailujen lisäksi yhteisnäyttelyt, joihin voit tarjota kuviasi. Näistä kaikista tiedotetaan aina erikseen lähempänä ajankohtaa.

Kameraseuran jäsenenä voit osallistua seuran kaikkiin kilpailuihin vapaasti, riippumatta käytkö eri kerhojen kokouksissa muuten. Kilpailukuvien jättö on yleensä aina kerhon kokousta edeltävällä viikolla – lue tarkemmat ohjeet kulloisestakin kerhotapahtumasta.