Auli Kaartinen 1960–2024

Kuva: Aija Kaartinen. Aulin kanssa ruskaretkellä 2021.

Auli Kaartinen
4.8.1960–7.9.2024

Kameraseuran pitkäaikainen jäsen Auli Kaartinen on kuollut. Auli tuli mukaan seuratoimintaan vuonna 1987, ja seuran jäsenet muistavat Aulin erityisesti Teeman kerhonvetäjänä, joka vuosien ajan piti huolen tapaamisten avaamisesta sekunnin tarkkuudella.

Tietysti Auli muistetaan myös huikeista valokuvistaan. Kameraseuran lahjoittaessa 2016 kuva-arkistoaan Valokuvataiteen museolle, Auli oli niiden suomalaisten eturivin kuvaajien joukossa, joiden kuvia museo poimi mukaan lahjoitukseen.

Aulin runsasta kuvasalkkua pääsemme vielä ihailemaan myöhemmin Kameraseura Galleria Westissä järjestettävässä muistonäyttelyssä, jonka Teeman aktiivit ovat luvanneet Aulin jäämistöstä koota. Näyttelystä tiedotamme aikanaan erikseen.