Tiedote koskien Kameraseuran toimintaa koronavirustilanteessa

Päivitetty  31.3.2020

Kaikki yhteen kokontumista vaativa seuran toiminta keskeytetään 31.7.2020 asti

Kerhojen ja muut seuran tilaisuudet keskeytetään 31.7.2020 asti

Koronaviruksen (COVID-19) leviämisen estämiseksi Kameraseuran hallitus on päättänyt jatkaa toiminnan keskeyttämisen kestoa 31.7.2020 asti. Valitettavasti seuran kevätjuhlaperinnekin näin ollen katkeaa.

Etäyhteydellä pidettäviä tilaisuuksia voidaan ja kannustetaan järjestämään. Etäyhteyksissä käytettäviä tekniikoita on useita: konferenssipuhelut, Skype, Teams, Zoom, Facebook, …

Seuratoimihenkilöt päivittävät tilaisuuksien omille nettisivuille ja Facebook-ryhmiin tiedon peruutuksista sekä pyrkivät parhaansa mukaan muullakin tavoin tiedottamaan tilanteesta.

Kameraseuran järjestämät näyttelyiden avajaiset ja muut näyttelyihin liittyvät yleisötilaisuudet peruutetaan

Mahdolliset muutkin kuin Kameraseuran järjestämät näyttelyihin liittyvät tilaisuudet seuran tiloissa Eerikinkadulla ja Galleria Westissä perutaan 31.7.2020 asti.

Galleria Westissä järjestettävien näyttelyiden osalta seuraamme myös Kaapelitehtaan päätöksiä toimenpiteistä koronavirustilanteen hillitsemiseksi.

Koulutustoiminnassa peruutuksia

Kevään kurssit tullaan perumaan 31.7. saakka. Osa kursseista saatetaan toteuttaa verkkokoulutuksena. Kameraseura ottaa yhteyttä osallistujiin.

Tarkemmin tietoa koulutustilanteesta päivitetään verkkokaupan koulutussivuille.

Kameraseuran toimiston aukiolossa poikkeuksia

Täällä sivulla on tietoa Kameraseuran toimiston aukiolon erikoisjärjestelyistä koronavirustilanteessa.

Yleisesti huomioitavaa toimitilojen käytössä

Kaikki pienimuotoisetkin kokoukset seuran tiloissa perutaan toistaiseksi. Suositellaan kokousten pitämistä puhelinkokouksina, Skypen, sähköpostin tms. avulla.

Mikäli kuulutte ns. riskiryhmään terveytenne puolesta teidän ei siinä tapauksessa tule käyttää Kameraseuran toimitiloja (galleria, digityöhuone, studio, pimiö). Myös mikäli tunnette itsenne flunssaiseksi ja jos itse tai lähipiirinne olette olleet suuren riskin alueilla, tai mahdollisesti tekemisissä koronavirustartunnan saaneiden kanssa teidän ei tule käyttää Kameraseuran toimitiloja.

Studiota, digityöhuonetta ja pimiötä (remontin päätyttyä) voidaan käyttää mutta usean henkilön kokouksia ei tiloissa voi pitää.

Seuran tiloissa on noudatettava annettuja hygieniaohjeita. Seuran kokoustiloihin on järjestetty käsien desinfiointiaineita ja huolehditaan käsienpesumahdollisuuksista mahdollisimman hyvin.

Seuran hallitus selvittelee mahdollisuuksia järjestää tilaisuuksia Skypen tms. teknisten ratkaisuiden avulla. Myös seuran kilpailutoiminnassa huomioidaan tämä muuttunut tilanne – kilpailuiden järjestämistä voidaan jatkaa, mutta ei niihin liittyviä kerhotilaisuuksia. Kukin kilpailun järjestäjä huolehtii järjestelyistä tämän periaatteen mukaisesti.

Näitä ohjeita päivitetään tarvittessa ja saatujen palautteiden perusteella. Palautteita voi lähettää osoitteella hallitus(AT)kameraseura.fi. Seuraamme myös Valtioneuvoston ja THL:n tiedotusta aiheeseen liittyen ja huomioimme saatuja ohjeita.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) nettisivut: thl.fi.